Farkımız

1 Çocuklarımızın eğitimi tüm ebeveynler için her zaman çok önemli olmuştur. Hepimiz çocuklarımızın iyi bir eğitim hayatının olmasını arzulayıp, üniversiteden mezun olacağı günün hayalini kurarız. Bunları sağlayabildiğimizde çocuklarımızın hayatta başarılı olabileceklerini düşünürüz. Hatta bu süreç içerisinde popülaritesi yüksek bölümleri seçmesinde rol oynarız. Birçok ebeveynin en son düşündüğü şey, çocuk için kendi tercihlerinin ne kadar doğru olup olmadığıdır.

2 Unutulmamalıdır ki başarı çoğu zaman; sevdiğimiz, yaparken mutlu olduğumuz şeyleri yaptığımız zaman gelir. Severek yaptığımız işlerde her zaman daha başarılı olur ve daha mutlu oluruz. Tabi ki bir işte başarılı olabilmek için yalnızca o işi sevmekte yetmeyebilir. Çok sevdiğimiz ve arzuladığımız bir işi yapmaya yeterli değilsek, o işte başarısız olduğumuzda doğal olarak mutsuz olacağımızı da göz ardı etmemeliyiz.


3 Çocuklarımızın eğitimleri ile ilgili alınacak kararların ne kadar hassas ve önemli olduğunu görüyoruz. Bu kararları doğru alabilmek adına bizler her zaman sizlerin yanında olacağız. Çocuğunuz için en ideal eğitim programının uygulanmasında çaba göstereceğiz.

4 Çocuklarımıza kaliteli bir eğitim verirken, her bir çocuğumuzun birbirinden farklı ve özel yeteneklerinin olabileceğini de göz ardı etmemeliyiz. Erken yaşta tespit edilen özel yetenekler, geliştirilerek çok büyük başarılar elde edilebilir. Bizim avukat olsun, doktor olsun, mühendis olsun dediğimiz çocuğumuz, bu dediğimiz mesleklerden birkaçının sahibi olsa da, belki bir gün dünyanın en ünlü ressamı, sporcusu veya oyuncusu olarak hayatını kazanabilir.


5 Birçok eğitim kurumunun tek amacı çocuğunuzu en yüksek puanlı üniversiteden mezun etmektir. Bu başarılsa dahi çocuğunuzun hayatta ki başarısı ve mutluluğu garanti edilemez.

6 Okul notları düşük olan bir çocuğun, diğer çocukların gerisinde olduğu, yeterince zeki ve çalışkan olmadığı düşünülse de bu çok yanlış bir değerlendirmedir. Her çocuk farklıdır ve birbirinin aynı olması beklenemez. Notları düşük olan bir çocuğun motor ve koordinasyon becerisi diğer çocukların çok üzerinde olabilir. Bu çocuğu yetenekleri dışında bir branşta yarışa sokmak asla adil değildir.


7 Bizler özel yetenekli çocukların doğuştan şanslı olduklarını ve bu şanslarının iyi değerlendirilmesi durumunda hayatta onlar için avantaja dönüşebileceğine inanıyoruz. Bir çocuğun özel yeteneğinin geç tespit edilmesi, çoğu zaman bu yeteneği anlamsız duruma düşürür.

8 Ebeveynlerimiz çocuğun olası bir özel yeteneğinin değerlendirilmesini talep ederse, çocuk okulumuzda ki ön değerlendirme sonrası uzmanlara yönlendirilir ve yeteneğinin desteklenmesi konusunda ailesi ve uzmanlarla işbirliği yapılır.


9 Bizler yeteneklerin harcanmaması gerektiğini düşünüyoruz ve bu anlamda alanında marka değeri güçlü kurumlarla işbirliği yaparak çalışıyoruz.

Yetenek bir çocukta her zaman fark yaratacaktır. Bizim farkımız ise, yetenekli çocukların yeteneklerinin farkedilmesini sağlayarak, yetenek gelişimini desteklemek ve yeteneğin süreciyle birlikte doğru bir sonuca ulaşmasına katkı sağlamaktır. Aksi taktirde var olan bir yeteneğin sönmesi, kaybedilmesi, değer bulmaması sonucu doğacaktır ki; bu kişisel olarak bir kayıp olmasının ötesinde, ulusal ve evrensel bir kayıp olabilecektir.


Çocuğu Tanıma

Oryantasyon süreci itibariyle, çocuğun okul ortamındaki süreçlerde, etkinlik ve branşlarda gözlenmesi, gelişim kayıtlarının alınmasıyla çocuğun güçlü ve zayıf yönleri belirlenir. Veli görüşmesinde çocuk ile ilerlenecek süreç paylaşılarak işbirliği başlatılır. Çünkü süreç aile içerisinde devam etmektedir ve önemlidir.

Yetenek Tespiti ve Gelişimi

Güçlü bulunan yönler ve yetenekler tespit edilmiştir. Yetenek desteklenerek geliştirilecek, süreç kayıt altına alınarak takip edilecektir. Süreç konusunda aileye çocuğa rehberlik edilir.

Yetenek Gelişimi ve Yönlendirme

Tespit edilen özel bir yetenek ilgili alana veya alanlara yönlendirilir. Süreç takip edilir. Yeteneğin desteklenmesinde aile ve diğer kurumlarla işbirliğinin önemine inanılır ve gerekli işbirliği ve koordinasyon sağlanır.

Yeteneğin Dönüşümü

Zamanında başlatılan yetenek eğitimi başarılı sonuçlar verir ve yetenek bir sanat, bir ürün veya bir süreç olarak ortaya çıkar. Çocuk artık yeteneğinin farkındadır. Yeteneği yaşamının bir parçası haline gelir.