Psikolojik Danışmanlık

Çocukların bebeklikten çıkıp yeni bir döneme girdikleri, sosyal ilişkilerini deneyimlemeye başladıkları, akranlarıyla karşılaştıkları ve gün boyunca iletişim kurma çabası içerisinde olacakları bir dönemde karşılıyoruz çocukları. Bu süreçte çocuğun desteklenmesi ve bu sürecin aşamalı ilerlemesi bizim için oldukça önemlidir.

Her şeyden önce çocuğun sağlıklı bir bağlanma süreci ile oryantasyonunun sağlanması, öğretmenine güvenmesi ve bağlanması çocuğun okuldaki sağlıklı sürecinin temelini oluşturur. Okula alışma ve öğretmenine bağlanma sürecindeki çocuklarla yapılan tüm çalışmalar öğretmen ve psikolog tarafından birlikte yapılır. Okula alışan çocuğun psiko-sosyal ve bilişsel gelişimi psikoloğumuz ve öğretmenlerimiz tarafından gözlemlenir ve olası bir problemde veli-psikolog-öğretmen üçgeni kurularak en sağlıklı desteği vermek hedeflenir.

Okul Psikoloğumuz, oryantasyon sürecinden başlayarak birçok kişiyle işbirliği içerisinde aşağıdaki süreçleri yönetir:

  • Çocuğun oryantasyon sürecini çocuğun özelliklerine göre planlamak
  • Okul etkinlik sürecinde çocuk gözlemleri yapmak, kayıtlarını tutmak
  • Çocuk anekdot kayıtları tutmak
  • Gelişim seviyesi ölçümleri yapmak, kayıtları tutmak
  • Dikkat ve duygu çalışmaları yapmak
  • Yaş seviyelerine uygun testler yapmak, raporlamak ve velilerle paylaşmak
  • Yeteneklerin keşfi konusunda çalışmalar yapmak
  • Bireysel veli görüşmeleri yapmak
  • Çocuğun desteklenmesi gereken alanlarda öğretmenlerle işbirliği yapmak
  • Çocukta gelişebilen problem durumlarında danışmanlık ve bireysel çalışmalar yapmak
  • Önleyici çalışmalar yapmak
  • Veli bilgilendirme yazıları hazırlamak
  • EBEVEYNLER BİZİ TERCİH EDİYOR


    Oryantasyon Sürecimiz

    Okulumuza başlayacak öğrencilerimiz için “Sağlıklı Bağlanma ” doğru bir başlangıç noktasıdır. Çocuklarımız ve anne babaları için önemsediğimiz ilk kavram “GÜVEN” dir. Anne babanın okula güvenmesi önemlidir. Ancak bizim asıl önemsediğimiz ; Çocuğun anne,baba veya bir yakınından sonra ilk kez karşılaşacağı okul ekosisteminde kime güvenerek başlayacağıdır. Bu noktada öğretmenimiz ve okul psikoloğumuz devreye girer. Çocuğumuzun okulda ilk güvene dayalı bağlanma gerçekleştireceği kişi öğretmeni olmalıdır. Bu süreç 1 saat birlikte zaman geçirmekle başlar ve normal düzene doğru aşamalı olarak ve çocuk izin verdiği ölçülerde ilerler. Bu süreçte çocuğun birlikte okula geldiği annesi, babası veya yakını asla çocuğunu okula bırakıp gidemez. Bu süreç birlikte yönetilir ve aşama aşama ilerlenir. Bu süreçte okul psikoloğumuz veliden bilgi alır, çocuğu gözlemler ve öğretmen ile işbirliği içinde süreci takip eder. Oryantasyon programı sonunda çocuk; annesi, babası veya okula geldiği yakınını, kendisi gönderebilecek rahatlığa ,güvene ve hazır bulunurluğa ulaşmış olarak okulda güven içinde kalmayı kabul etmiş olacaktır.

    Sağlıklı Beslenme

    Okulumuzda gerçek organik besinler kaynağından temin edilir. Menülerimizde koruyucu, katkı, soya içerikli ürünler bulundurulmamaktadır. Yemeklerimiz hazırlanırken sadece tereyağı ve zeytinyağı kullanılır. Menümüz oluşturulurken kullanılan sebze ve meyveler mevsimine uygun olarak seçilir. Yoğurdumuz okulda yapılır, katkısız un kullanılır, turşumuz, eriştemiz uygun koşullarda çiftliğimizde hazırlanır. Kuru baklagiller, bazı sebzeler, kuru meyveler, ıhlamur vb. ürünler kaynağından temin edilir. Gerçek bitki ve meyve çayları kullanılır. Öğrencilerimize 4 öğün yemek imkanı sağlanmaktadır. Yiyeceklerimiz endüstriyel tipi mutfağımızda günlük olarak aşçımız tarafından hazırlanır.

    anaokulu beslenme
    anaokulu güvenlik

    Güvenlik

    Okulumuzun güvenliği, okul girişinde yer alan güvenlik görevlisine ek olarak binanın iç ve dış kısımlarında bulunan güvenlik kameraları ile sağlanmaktadır. Güvenliğe en üst düzeyde önem verilir ve tüm süreçler yazılı olarak kayıt altında tutulur. Gelen ziyaretçiler kapıda karşılanır ve kimlik bilgileri not edilir. Randevusuz gelen ziyaretçiler Okul Müdürlüğü onayı ile içeri alınır. Velilerimizin kayıt formunda belirttiği isimlere, kimlik kontrolü ile çocuk teslim edilir. Okulumuz ve oyun bahçemiz çocukların sağlıklı hareket ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde düzenlenmiştir. Çocuklar hareket halindeyken oluşabilecek riskli durumların (düşme, çarpma gibi) oluşmaması için gereken önlemler alınmıştır.

    Sağlık ve Hijyen

    Okulumuz ‘’Temiz Okul Sağlıklı Okul” sertifikasına sahiptir. Okul temizliğimiz düzen içerisinde sağlanmaktadır. Sınıflarımız sık sık havalandırılıp temizlenir. Okul zemin ve donanımımızda sağlık kriterlerine uygun malzemeler kullanılmıştır. Okula kayıt sürecinde öğrencilerimizin genel sağlık bilgileri ve alerji durumları velilerimizden talep edilir. Ateşli, bulaşıcı hastalığı olan öğrenciler evde dinlendirilmelidir. Okula dönmeden önce, doktordan rapor alınarak okula teslim edilmelidir. Okulumuzda yalnızca alerjik ve kronik rahatsızlığı olan çocuklarımıza yazılı veli ve doktor onayı ile ilaç verilebilir. Öğrencilerin, olası acil rahatsızlıklarında, ilk tedavisi okulumuzda yapılır ve ihtiyaç halinde ailenin önerdiği bir sağlık kuruluşuna ya da anlaşmalı olduğumuz hastanemizde tedavisi için gerekli hizmet alınır. Çocukların düzenli olarak boy ve kiloları, fiziksel gelişim süreçleri takip edilmektedir.

    anaokulu sağlık hijyen
    anaokulu servis

    Servis

    Okulumuz, okul servis yönetmeliğine uygun okul taşıtları ile deneyimli, güvenilir şoförler ve hostesler ile hizmet vermektedir. Servis araçlarında emniyet kemeri kullanımı zorunludur.

    Araştırma Süreci

    Çocuğunuzun eğitimiyle ilgili alacağnız kararlar çok önemlidir ve iyi araştırma yapılması gerekir.

    Hızlı Söyleşi Süreci

    Kayıt öncesi yaptığımız söyleşilerde sizi tanımaya çalışırken, sizinde bizi tanımanıza imkan veririz.

    Kayıt Süreci

    Kayıt için gerekli prosedürler sizin için kolaylaştırılmıştır ve uzun süreli sözleşme istenmemektedir.

    Çocuğu Tanıma Süreci

    Çocuğunuzu kısa sürede tanımaya çalışır ve ona uygun ortam ve öğretmenlerle buluştururuz.

    AYRINTILI BİLGİ ALMAK İÇİN İLETİŞİME GEÇİN

    Şimdi Kayıt Ol

    Bizi Arayabilirsiniz 0212 282 82 62